woensdag, oktober 31, 2012

November 2012






Hoi

Hierbij de nieuwsbrief van november 2012

Als eerste begin ik met een uitnodiging voor a.s. zaterdag 3 november. Dan is er, ondanks regen en veel wind, OPENHUIS van 11.00 tot 16.00 uur. Iedereen is van harte welkom voor een kopje warme chocolademelk, koffie of thee met iets lekkers erbij.
Deze dag staat in het teken van UITVERKOOP.
In de loop der jaren zijn veel artikelen op zoek naar een tweede leven. Dat varieert van poppen accessoires zoals stoeltjes en muziekinstrumenten tot Louët spinnenwielen.
Er is ook een grote stapel boeken en Handwerken zonder Grenzen. Dus heb je tijd, kom dan langs, wie weet is er iets voor je bij en heb je eerste keus. Daarna zet ik het op markplaats.


Spingroep Wadd’n gedoe komt bij elkaar op
5 november en 3 december van 10.30 tot 13.00 uur

Engelen maken kan iedereen
12 november van 12.00 tot 15.00 uur Engelen Quilten
13 november van 12.00 tot 15.00 uur Engelen Breien
14 november van 12.00 tot 15.00 uur Engelen Vilten
Kosten € 15,00
Vooraf opgeven minimaal 3 en maximaal 8 personen

Verven van wollen borduur garens
27 november van 10.00 tot 16.00 uur
Je leert op een eenvoudige manier je eigen wolletjes te kleuren.
Kosten € 35,00
Vooraf opgeven minimaal 3 en maximaal 8 personen

Zondagmiddag projectjes
Op 18 november start ik met kleine zondagmiddag projectjes.
Deze eerste keer staat in het teken van de komende feestdagen. Er zijn verschillende projectjes waaruit je kunt kiezen. Onder het genot van een kopje thee of koffie met wat lekkers ga je aan de slag. Natuurlijk krijg je hulp en uitleg .
Ben je klaar dan kun je er voor kiezen om nog een projectje te doen. Kosten € 7,50 voor het eerste project € 5,00 voor ieder volgende projectje. Per projectje maak je minimaal 3 stuks.
Je bent van harte welkom tussen 12.00 en 16.00 uur
Wel graag vooraf laten weten of je komt.
Volgende zondagen : 6/1- 10/2 -3/3 -7/4 -5/5 2013

Agenda
8 en 9 december Zweedse markt
15 december is het Midwinterwol, helaas ben ik daar niet bij.
16 december is het Kerstmarkt in Vierhuizen, sfeervol en gezellig
13 januari 2013 Markt in Kielhool bij Ymkje Koustaal
14-15-16en 17 februari 2013 Handwerkbeurs in Zwolle

Vragen of opgave, bel: 0595 407099

dinsdag, juli 31, 2012

Ik ben er even niet






Hallo allemaal

De titel zegt het al, ik ben er even niet. Op reis ga ik maar kort maar het huis en de familie vragen even wat extra aandacht. De maanden augustus , september en oktober heb ik hiervoor ingeruimd.

Ook al ben ik er bijna niet, wil niet zeggen dat er niets gebeurd,

De spingroep Wadd’n Gedoe start weer op
Maandag 3 september 2012
Graag de alpaca wol die je hebt gekregen even meebrengen en laten zien. Ook het kommentaar erbij. Welke was het beste te spinnen en heb je er verder nog iets mee gedaan.
Voor de spinners van de groep is er de mogelijkheid om op 11 en 12 augustus op de historische dagen van Landgoed Verhildersum in Leens, de dieren in levende lijve te zien en nog meer van deze wol te spinnen. Neem hiervoor kontakt op met Bert Bos 0595 492156 of mobiel 0630473773 hij coördineert het geheel.
In de rest van het jaar komen we bij elkaar op
Maandag 1 oktober - Maandag 5 november - Maandag 3 december 2012
Zet deze dagen alvast in de agenda.

De waddenvaartochten waren een succes. Alle weefsel staan inmiddels op het Blog ze zijn prachtig. Het was super gezellig en inspirerend. Volgend jaar gaan we naar een andere plek, met een nieuw uitzicht.

INDIGO VERVEN
In het weekend van 8 en 9 september is het Indigoverven in Anjum bij Marjo Moeyes, een expert op dit gebied met jaren ervaring in oa Thailand. Zij neemt je mee op een magische reis van geel, naar groen, naar blauw. Je gaat naar huis met armen vol kleuren en een hoofd vol recepten en mogelijkheden. Een sprookje om nooit te vergeten.
Er zijn nog enkele plaatsen, dus meld je snel aan en bel: 0519 321147
(Anjum ligt aan de overkant van het Lauwersmeer 15 min rijden van Vierhuizen.)

WEEFATELIER ANNIE
Weefcursussen voor beginners. Een uitdaging die je een winter lang in zijn greep zal houden. Het is zo leuk. Wil je meedoen bel dan met Annie Gijzel 0595785039.

YM’S WOLATELIER
OP 15 september is er opendag bij Ymkje Koudstaal in Zwaagwesteinde. Alle nieuwe cursussen zijn dat te bekijken.
Diverse mensen uit Vierhuizen en omgeving zouden graag willen dat Ymkje hier naar toe komt. Dat kan, maar dan moet wel de gehele groep kiezen voor hetzelfde projekt.
Dat vraagt wat overleg maar ik raad iedereen aan eerst zelf even te gaan kijken

TENTOONSTELLING 6 EN 7 OKTOBER IN ZUURDIJK
In het kerkje van Zuurdijk is op 6 en 7 oktober een tentoonstelling van de quiltgroep
“de Lappenkatjes” in het kader van hun 10 jarig bestaan. Ook ik neem deel aan deze tentoonstelling. De toegang is gratis. Van traditioneel tot anders……….
Gewoon gezellig komen er is vast iets bij dat je inspireert.

OPEN HUIS
Op 3 en 4 november is er open huis Bij Engelengeduld
Je bent van 10.00 uur tot 17.00 uur van harte welkom om het nieuwe cursus aanbod te bekijken of gewoon gezellig op de koffie te komen.


Een hele fijne zomer
Jeannette


donderdag, juni 28, 2012

Resultaten van de Waddenopdracht 2012

Ik weef mij door de waddenstromen
land van getij
van vogels
en van dromen

de einder ver, dan weer dichtbij
de zon
de wind
de tonnen op een rij

ik vang je in mijn web van draden
vertaal je in mijn eigen kleur
schrijf je van mijn voeten
naar mijn handen
mijn eigen kistje
met een waddengeur

zondag, mei 13, 2012

Nieuwsbief mei 2012






Lieve mensen

Het is inmiddels volop lente , een drukke tijd

Inmiddels zijn er al een  paar vaartochten geweest, heeft een virus ons te grazen genomen en hebben we de eerste markt gedraaid.

Volgende week , tijdens de week van het weven, help ik mee bij Weefatelier Annie in Kruisweg. Er is de hele week een hoop te doen, haar persberichtje stuur ik hierbij mee.
Het zou leuk zijn als je langs kunt komen,  al is het maar om even de sfeer te proeven. En kun je deze week geen dag vrij maken om te weven Annie helpt je ook op een andere tijd graag verder op weg.

Hier haar verhaal

Altijd al willen weven, maar geen weefgetouw? Of geen tijd of zin om een getouw in te richten? Dan is dit nu uw kans. Tijdens de week van het weven kunt u uw eigen werkstuk zelf weven op een kompleet ingerichte getouw. Binnen bepaalde grenzen bepaalt u wat u wilt weven en kiest uw eigen kleuren. Een paar voorbeelden: placemats, kussenhoes, tas, sjaal, boekenlegger enz..De ketting wordt voor u geschoren, opgeboomd, doorgeregen en aangeknoopt, u hoeft alleen maar te weven.
Weeft u al wat langer, maar zou u graag eens een stukje damast willen weven? Ook dat kan deze week.
Elke dag kunt u deelnemen aan de workshops, afhankelijk van wat u wilt maken bepaald u de duur. De tijden zijn: 9.30 tot 12.30 en 13.30 tot 16.30. De kosten zijn € 30,- voor een halve dag en € 50,- voor een hele dag. Dit is inclusief materiaal gebruik van getouwen, koffie/thee gedurende de dag en soep tijdens de lunch.
Vooraf aanmelden is noodzakelijk i.v.m. het inrichten van het getouw.

Wat is er verder te doen bij Weefatelier Annie?
Demonstraties op diverse getouwen, ook damastgetouw.
Er is weef- en andere kunst te zien
U kunt handgeweven producten kopen
Prachtig zachte Baby-alpaca wol in 47 schitterende kleuren is er te koop
En gewoon lekker in de tuin genieten van een lekker kopje thee of koffie met gebak

Voor nadere informatie en opgave: tel 0595-795038 of e-mail: theo_en_annie@hotmail.com
Adres ; Marneweg 24 in Kruisweg

Er zijn trouwens door de hele provincie plekken waar je bij weefsters binnen kunt lopen.
Zoek maar even op het net naar WEEK VAN HET WEVEN dan zie je welke andere bedrijven ook meedoen.

Het weekend van 19 en 20 mei is er Textielweekend in Borg Verhildersum. Misschien ook een leuke combi voor een textiel uitje.

Zondag 27 mei is er in Haren al weer voor de vijfde keer WOL IN DE HOOFDROL, het festijn voor iedereen die van wol houdt.   Het begint om 11.00 uur tot 17.00 uur. Entree is gratis. Kijk voor meer info op www.wolstudio.blogspot.com

De vaargroepen van 1 en 2 juni zijn vol.

De volgende spinochtend van Wadd’n gedoe is op 4 juni. .
In de middag breien we . Er is nog genoeg plaats om mee te doen.

Een fijne blije meimaand
groet Jeannette

woensdag, maart 28, 2012

Nieuwsbrief april 2012




Het weer is heerlijk , de natuur neemt zijn loop en bereidt ons voor op de zomer.

Geen tijd voor luieren want het nieuwe groen levert een schat aan kleurstoffen op.

Daarom heb ik de volgende verfdagen gepland:

Zaterdag 21 april en zondag 22 april verven met Fluitekruid
en andere natuurlijke materialen.
De meeste planten verven geel, de kleur is mooi om zo te spinnen
Het is ook mooi als basis voor andere kleuren.
Je kunt een plaats reserveren voor de zaterdag of zondag € 35,00
Wil je beide dagen komen dan zijn de kosten € 60,00
Er worden verschillende garens geverfd en lekker geëxperimenteerd.

In september geeft Marjo Moeyes een worskshop Indigo verven
Zij is expert op dit gebied. Zij schreef het boek: Natural Dyeing in Thailland.
Mensen die belangstelling hebben kunnen dat nu al laten weten.
Meer info volgt in de volgende nieuwsbrief.

Maandag 2 april is er spingroep
Van 10.30 uur tot 13.00 uur
In de middag is de breigroep
Van 14.00 tot 16.30 uur

Geniet van het mooie weer Groet Jeannette

dinsdag, maart 13, 2012

Extra Waddenreizen

Door de grote belangstelling hebben we extra tochten ingelast
vrijdag 15 juni 2012 aan boord 08.15
5 plaatsen vrij
zaterdag 16 juni aan boord 8.30 uur
1 plaats vrij

woensdag, februari 29, 2012

Spindag op een eiland

NIEUW: Op maandag 11 juni is er een spintocht naar een eiland in het Lauwersmeer.
Er kunnen max 6 mensen mee.
Neem je eigen spinnenwiel mee en midden in de natuur kun je heel de dag lekker spinnen, diverse vezels staan tot je beschikking, je mag ze allemaal uitproberen.
Stoeltjes, tafel en kaardenmolen zijn aanwezig.
Natuurlijk is er een heerlijke lunch en krijg je aan het einde van de dag nog een kleine warme maaltijd voor je naar huis gaat. De kosten zijn € 60,00 all-in p.p
Je kunt je nu inschrijven.

zaterdag, januari 21, 2012

Wadden reizen

Wadden reizen Thema KIJKEN


2 mei aan boord 7.30 uur VOL
3 mei aan boord 8.30 uur VOL

1 juni 2012 aan boord om 7.45 uur VOL
2 juni 2012 aan boord om 8.45 uur VOL

Lauwersmeer reizen

VERVEN OP EEN EILAND

een avontuur met planten , wol en vilt

8 mei aan boord 8.30 uur

10 mei aan boord 8.30 uur
3 personen gereserveerd

Helaas hebben wij ,ivm de gestegen gasolie prijzen, de prijs moeten verhogen naar
€ 60,00 per dag.

U krijgt een volledig verzorgde dag met lunch en warme maaltijd ook de materiaal prijzen zijn inclusief.

zondag, januari 15, 2012

Nieuwe Wolfestivals

Er worden 2 nieuwe Wolfestivals georganiseerd door Low Lands Legacy op

Zaterdag 12 mei 2012
Van 11.00 uur - 16.00 uur
Stadsboerderij "De Vosheuvel"
Heiligenbergweg
Amersfoort
Het entree is @ 2,00
Kijk voor meer info op : http://www.devosheuvel.nl/

Zondag 1 juli 2012
Van 11.00 uur - 17.00 uur
De Brink ( schaapskooi)
Orvelte
Er is muziek van Inicorn ( Ierse Folkband)
Het entree is gratis
Kijk voor meer info op : http://www.orvelte.net/schaapskooi/

Leuk voor een dagje uit
Engelengeduld is in ieder geval aanwezig

donderdag, januari 12, 2012

Nieuwsbrief Januari 2012

Hierbij de nieuwsbrief van januari 2012

Als eerste natuurlijk een heel goed , warm en creatief 2012 gewenst.

De spingroep WAD’N GEDOE

komt de eerste maandag van de maand bij elkaar

van 10.30 tot 13.00 uur

6 februari – 6 maart – 2 april – 7 mei – 4 juni – 3 september – 1 oktober- 5 november – 3 december

Kosten € 3,50 per ochtend

De breigroep INSTEKEN OMSLAAN

komt de eerste maandag van de maand bij elkaar

Van 13.30 tot 16.00 uur

6 februari – 6 maart – 2 april – 7 mei – 4 juni – 3 september – 1 oktober- 5 november – 3 december

Kosten € 3,50 per middag

Kom je eerst spinnen en dan breien dan zijn de kosten € 5,00 per dag en krijg je tussen de middag een lekkere kop soep, broodje zelf meenemen.



Wadden reizen Thema KIJKEN


2 mei aan boord 7.30 uur VOL
3 mei aan boord 8.30 uur VOL

1 juni 2012 aan boord om 7.45 uur
1 persoon gereserveerd
4 plaatsen vrij
2 juni 2012 aan boord om 8.45 uur VOL

Lauwersmeer reizen

VERVEN OP EEN EILAND

een avontuur met planten , wol en vilt

8 mei aan boord 8.30 uur

10 mei aan boord 8.30 uur

Helaas hebben wij ,ivm de gestegen gasolie prijzen, de prijs moeten verhogen naar
€ 60,00 per dag.

U krijgt een volledig verzorgde dag met lunch en warme maaltijd ook de materiaal prijzen zijn inclusief.


Voor in de AGENDA

26 januari

Open dag bij Ym’s Wolatelier in Zwaagwesteinde van 13.00 tot 17.30 uur en van 18.30 tot 20.00 uur. Je kunt hier het nieuwe cursus aanbod komen bekijken en je gelijk opgeven.

17 – 18 -19 februari

Handwerkbeurs in Zwolle een beurs die je niet mag missen,jullie vinden mij bij de Blomsterstuga. Je kunt daar een leuke workshop Zweeds borduren volgen.

14 t/m 18 mei is de Week van het Weven

Wil je er op een leuke manier mee kennis maken dan kun je o.a terecht bij Weef Atelier Annie in Kruisweg. Er zijn diverse mogelijkheden van een halve dag tot een week.

Voor meer info bel: 0595 785039 of stuur een mailtje naar: theo_en_annie@hotmail.com. LET OP DE LAGE STREEPJES

27 mei WOL IN DE HOOFDROL markt in Haren bij de Natuurtuin.

8 – 9 december Zweedse Kerstmarkt in Loppersum

9 december Kerstmarkt in Vierhuizen

15 december de 3e Midwinterwol in ???????? nader bericht volgt

woensdag, september 28, 2011

Herfstbrief met cursusaanbod

Lieve mensen

Het was een lange reis deze zomer met veel water onder het schip en uit de lucht. Maar de reis was ook heel inspirerend.
Het sluitstuk: de reis naar Zweden zette de…… op de IE.

Ik begin a.s. weekend met open huis dat tevens aansluit op de dagen van de regio. Iedereen is van harte welkom tussen 10.00 en 16.00 uur. Met een kopje thee of koffie en koek is het lekker bijkletsen. Dus ik hoop je te zien.

De spingroep “Wadd’n gedoe”

De spingroep begint weer op
3 oktober 2011
Van 10.30 tot 13.00 uur
Buiten het spinnen zelf besteed ik aandacht aan een hele leuke manier van bandjes vlechten. Hiervoor heb je alleen je handen nodig. Simpel maar super. Neem dus gerust wat leuke gesponnen draden mee.

7 november 2011
van 10.30 tot 13.00 uur
Buiten het spinnen is het mogelijk van je restdraden een
Leuke ketting te maken, neem ze mee, heb je in ieder geval een leuk kadootje voor 5 december in de kast

12 december 2011
van 10.30 tot 13.00 uur
Deze keer kun je buiten spinnen een kerstengel versieren met je draden, neem je restjes en uitprobeersels maar mee.

De kosten van de spinochtend zijn € 3,50
Dit is voor de koffie thee koek ,het licht en de verwarming.
Eventuele materialen staan meestal gratis ter beschikking




De breigroep “Insteken Omslaan”

De groep komt bij elkaar op dezelfde dagen als de spingroep maar dan van 13.30 tot 16.00 uur
Doe je mee met de spingroep dan kun je gewoon in de werkplaats blijven.
Er is dan een kopje soep voor tussen de middag een broodje moet jezelf meenemen.
Wil je spinnen en breien dan betaal je in totaal € 5,00 voor de hele dag.
Natuurlijk kun je je eigen breiwerk meenemen als er behoefte aan is leg ik wat extra dingen uit.

3 oktober 2011 van 13.30 tot 16.00 uur
uitleg van de Møbius
7 november 2011 van 13.30 tot 16.00 uur
uitleg eenvoudige polswarmers
12 december 2011 van 13.30 tot 16.00 uur
uitleg omslagdoek

De kosten van de breimiddag zijn € 3,50
Dit is voor de koffie thee koek ,het licht en de verwarming.
Eventuele materialen staan meestal gratis ter beschikking


Cursus “Een tweede leven”

Dinsdag 4 oktober 2011 Vanaf 10.00 tot we klaar zijn
Van wollen trui naar…… omslagdoek, sjaal, kussen en nog veel meer….
Zelf een wollen trui meenemen

Dinsdag 8 november 2011 Vanaf 10.00 uur tot we klaar zijn
Jouw overhemd mijn feestblouse
Zelf een oud overhemd meenemen

Dinsdag 13 december 2011 Vanaf 10.00 uur tot we klaar zijn
Van Kant naar Kerst
Zelf wat kantjes en bandjes meenemen

Kosten per keer € 12,50
Workshops

DEKENVEST
15 en 16 oktober van 10.00 tot 16.00
Je eigen dekenvest maken en verven
Neem mee:
Oude deken (100 % wol) en een body warmer als patroon
Zaterdag maak je het vest
Zondag verf je het vest
Kosten:
€ 35,00 als jezelf de deken meebrengt
€ 50,00 als je er een wollen deken bij wilt hebben
Er is altijd koffie, thee en koek. Voor tussen de middag een bakje soep, het broodje moet je zelf meenemen.


QUILT JE VILT
29 en 30 oktober van 10.00 tot 16.00 uur
Je leert de uitgangspunten van het quilten op zaterdag
Dit gaan we omzetten naar vilten op zondag
Neem mee:
Restjes vilt, naaldvilt en resten stof
Potlood en papier
Kosten
€ 50,00
Er is altijd koffie, thee en koek. Voor tussen de middag een bakje soep, het broodje moet je zelf meenemen.


WOLWASPOT
9 november van 10.00 tot we klaar zijn
Je schapenwol wassen vraagt extra aandacht, niet iedere vacht is hetzelfde. Door de waspot te verpakken blijft je water warm en kun je met je voeten zachtjes rollend de was doen.
Neem mee:
Een zo groot mogelijke plastic bus.
Je kunt denken aan een zuurkool vat, wat je vaak kunt kopen bij de groenten boer of op het internet.
Krijg je geen pot te pakken laat het dan even weten. Dan wordt er voor je gezocht, uiteraard tegen extra kosten.
Je kunt de pot ook gebruiken om biologisch mee te verven
Natuurlijk gaan we de pot versieren zodat hij ook als hij niets doet een feestjes is om naar te kijken.
Kosten € 17,50
Er is altijd koffie, thee en koek. Voor tussen de middag een bakje soep, het broodje moet je zelf meenemen.



UIT DE OUDE KNOPENDOOS
26 november 2011 van 11.00 tot 16.00 uur
Oude knopen zijn een feest.
Je kunt er prachtige kettingen van maken, ze borduren en beplakken. Dus neem ze mee dan maken we er wat van.
Kosten € 12,50
Er is altijd koffie, thee en koek. Voor tussen de middag een bakje soep, het broodje moet je zelf meenemen.

LICHTPOTTEN
27 november 2011 van 11.00 tot 16.00 uur
Het worden weer donkere dagen voor kerst en daar kunnen we best een extra lichtje bij gebruiken.
Neem dus wat oude glazen potten mee en we maken er mooie lichtpotten van. Je kunt er om breien, haken of borduren. Ze worden altijd leuk.
Kosten € 12,50
Er is altijd koffie, thee en koek. Voor tussen de middag een bakje soep, het broodje moet je zelf meenemen.

ENGELEN VILTEN
14 december 2011 van 10.00 tot 16.00 uur
Van engelen heb je er nooit genoeg en ze zijn zo mooi en niet alleen voor de kerst. Je kunt er altijd iemand een plezier mee doen. Je kunt er makkelijk 3 maken op deze dag
Neem wel je föhn meenemen.
Kosten € 12,50
Er is altijd koffie, thee en koek. Voor tussen de middag een bakje soep, het broodje moet je zelf meenemen.


WINTERSLOFFEN VILTEN
17 december 2011 van 9.00 tot 17.00 uur
Nog net voor de kerst lekkere warme sloffen vilten
Het is even een dagje hard werken maar dan heb je ook wat.
Neem je spierballen maar mee en je kaplaarzen
Kosten € 37,50
Er is altijd koffie, thee en koek. Voor tussen de middag een bakje soep, het broodje moet je zelf meenemen.

AGENDA 2011
1 en 2 oktober Openhuis bij Engelengeduld
15 en 16 oktober Balloo Herdersfair
10 december Kerstmarkt in Vierhuizen
10 en 11 december Zweedse kerstmarkt op de Fraeylemaborg in Slochteren
17 december Midwinterwol In Huize Bareveld in Nieuwediep (Dr) kijk op de site het wordt een feest voor alle wol-,spin-,brei-,haak-,vilt- en weefliefhebbers.

Aan nieuwe data voor de ZEILREIZEN VOOR 2012 wordt gewerkt. We hopen nog voor het einde van het jaar de plannen helemaal rond te hebben.

donderdag, juni 16, 2011

Zomerbrief

Hallo

De zomer is begonnen en de werkplaats sluit haar deuren.

Het nieuwe programma start na het weekend 1 en 2 oktober met de dag van de regio
Jullie zijn dan van harte welkom. Het nieuwe programma inclusief vaartochten voor 2012 liggen dan klaar.

Ik ga nieuwe inspiratie opdoen. Willen jullie mee op reis kijk dan op:
www.zeilkotterkokmeeuw.blogspot.com

Iedereen een hele fijne en creatieve zomer en tot ziens in Oktober.

groet Jeannette

dinsdag, mei 17, 2011

Waddenvers 2011


Daar loop je dan ......
met de wereld aan je voeten
op het nog natte zilte zand
dat net nog water was.

Je geeft je over aan het spel van :
eb en vloed
de meeuw die schreeuwt
de wolken die daar jagen
het licht, de kleur
alleen vandaag
het schip, de horizon
met waddengeur
je voelt je kleiner
dan je ooit kunt zijn
het is te groot voor woorden.

Daar loop je dan .......
niet wetend waar je kijken moet
op het nog natte zilte zand
dat net nog water was.

De vijfde en laatste Creatieve tocht van 2011

Het waaide behoorlijk, maar daar lieten deze Friese vrouwen zich niet door intimideren.
We moesten 3 keer opnieuw ten anker. Het mocht de pret niet hinderen.
Dapper gingen ze van boord om op de bodem van de Waddenzee hun voetsporen achter te laten.
Het was een liefdevol geheel en dat zie je terug in het foto verhaal maar vooral in hun werk.